Elliot
Elliot is a colourful 2D platformer inspired by 16-bit classics, with a touch of hardcore. Don't be misled by appearances: it's a colorful game, but really it's technicolor hell! About this Game You looking for hell? Congratulations, you found it! What do you mean, impossible? Ok, let's explain... A colourful hell. Elliot is a colourful 2D platformer inspired in 16-bit classics yet with a hardcore touch. Don't be fooled by appearances, it's a tough game! Run, jump and dash through over 60+ levels to solve the mystery surrounding the World of Elliot, Manuel and the adorable Mombas. Need to know more? Elliot, that loveable little blue ball, is a Momba, a wild, free, musical creature who lives alone in the natural world. Well, not entirely alone: with his friend, Manuel. But one apparently ordinary day, strange things begin to happen. How to play? It's easy: run, jump and dash in any direction. Die, come straight back and die again. What will you find? -Two loveable characters, Elliot and Manuel. -Collectibles to help you discover the story of Elliot's World. -You yourself, making titanic efforts to get through the 60-plus levels in 11 chapters. -Stress, frustration and possibly rage. but don't worry, the soundtrack will make everything much easier. -Speedrun mode, if you want to break personal records or challenge your friends. -Achievements, in case the ordinary game itself leaves you in need of more. Love letter to platformers: Elliot is our lil' love letter to the genre. If you dig platforms and challenges, we promise you're gonna love this experience.