Cafe Owner Simulator
Open your dream restaurant at FPP. Create a unique exterior and interior, hire the best workers and chefs, create a place where people will love to eat, spend time and spend their money. Simulation of the restaurant business. We were inspired by sandbox and simulation games, where players can create something of their own, set up processes, develop their creation, put their soul into it and show their creativity. In Cafe Owner Simulator you have such an opportunity, our goal is to give the world a game - in which everyone can realize his dream and open his own restaurant business. Cleaning and Restoration. When you buy a room for your own restaurant - you will need to free it from trash and make major repairs, it is not an easy task, but what can be better than to clean up the future of a successful restaurant or cafe? Covering Surfaces. After cleaning and repairing - you will have to choose the best wallpaper, carpet or coverings of different materials, this is where your design will begin. Kitchen and equipment. So how do you do without kitchen equipment? Decide on the type of your future establishment and buy all the necessary equipment for it. Also, do not forget to connect it to the outlets. Menu and products To open a place - you need to add a minimum of 5 dishes to the menu. To prepare these dishes - you'll need products, you can buy them at the grocery store. Management and employees The game has a job market. To hire a staff member, pay a headhunter and he will find a marketable staff member for you. Every worker has his own characteristics, so choose the best ones. The higher the characteristics - the higher the salary the worker wants. Over time, the motivation to work decreases - pay bonuses or hire new workers, here the choice is yours. Development of the restaurant, levels For performing various actions in the game - you earn experience points. When you reach a certain limit - the level grows and you get a lot of opportunities: new furniture and equipment to set up, new dishes on the menu, new features on your tablet, cash rewards and more. Restaurant expansion and new features Earning money - you will be able to open new areas of your cafe to make all your design ideas come true. In the future it will be possible to build a hotel near the restaurant and create a square for recreation and entertainment of visitors. Duties of a restaurant owner Like any owner or manager of a restaurant business - there is a lot of work and daily tasks waiting for you. Paying bills, managing employees, ordering food, checking the condition of the equipment and its repair, controlling various pests and cleaning the premises, working at the cash register and at the cafe counter (until you hire employees for this), passing inspections by the fire inspector, setting up and ordering advertising, marketing, if necessary you can take a loan from the bank, but it is better to pay back in time, otherwise there will be problems, and much more.