Birthday Boy
Birthday Boy: A First-Person Psychological Horror Experience In Birthday Boy, players delve into the haunting psychological landscape of "Brian," a successful Manhattan investor who is forced to confront the traumatic memories of his past. The game explores the dark corners of his childhood, dominated by his father, Jo, a disturbed engineer with a penchant for dressing as a clown. Jo's eccentricity masked a sinister nature, leading to a tragic family history culminating in the murder of Brian's mother and Jo's own suicide. Brian’s father had a twisted obsession with performing as a clown, complete with garish makeup and a sadistic sense of humor. Birthdays, meant to be joyous occasions, became nightmares for Brian, marked by his father's cruel antics and physical abuse whenever Brian failed to laugh at his jokes. As an adult, Brian appears to have moved on, residing in a luxurious Manhattan apartment and running a successful investment firm. However, beneath the polished exterior lies a man still haunted by his past. His home, adorned with perpetual birthday decorations and unopened gifts, reveals his ongoing struggle to cope with childhood horrors. Birthday Boy offers an immersive journey through Brian's mind as he attempts to bury his trauma with material excess. Dr. Hannah, Brian’s psychiatrist, is convinced that true healing can only come from facing these memories head-on. She urges Brian to return to his dilapidated family home, the place where his nightmares began, to confront the ghosts of his past. Join Brian on this terrifying journey as he navigates the eerie remnants of his childhood, uncovering buried secrets and battling his inner demons. Birthday Boy challenges players to explore the thin line between memory and reality in this gripping psychological horror experience.