Cartel Tycoon
Set in the fictionalized '80s Latin America, Cartel Tycoon tells the story of a time when the cocaine took over first the US, and then the whole world. Ridiculously rich drug kingpins rule over glorious empires, creating thousands of jobs. But a maelstrom of violence threatens this criminal underworld from within. Build an empire of drug production and smuggling chains while managing rogue lieutenants, state authorities, and public opinion. Rival gangs, the DEA, army and even the CIA all threaten your growing business. When Capo dies, crown your successor, and build your empire from the ruins all over again. Key features: Develop your humble farming operation into a massive logistical system comprising plantations, laboratories, aerodromes, and more. Tycoon action on an epic scale with dozens of upgrade paths and endless strategic combinations. When your capo falls, promote one of your unique lieutenants to take control and continue growing your cartel. Launder your hard-earned cash to develop your empire, maintain your lieutenants' allegiance, and bribe corrupt politicians. Evade the authorities and square off against rival cartels on the path to profit. Explore a dynamic narrative system with dozens of unique characters combined with limitless sandbox gameplay. Story mode providing tens of hours of rich narrative within the game's world. Survival mode for those looking for a challenge. Highly customizable Sandbox mode to play by your own rules!