War Mongrels
War Mongrels is an isometric real-time tactics game which takes place on the eastern front of World War II, the part of the War that has been receiving less attention in gaming, although it ended or changed many lives and brought forward many stories of courage, comradery, but also many proofs of the darkest parts of the human character and twisted societies. War Mongrels builds its foundations on these two opposing mental forces. Our heroes, first driven by ill propaganda, soon find their purpose in fighting back the expanding Nazi forces which entangled them into the international conflict in the first place. From boys to men in days, they open their eyes to the atrocities of war and find their purpose in the fight to prevent further meaningless killing. The heavily history-inspired storyline guides players through the journey of two Wehrmacht soldiers as they go from deserters to hefty guerilla fighters. Their team expands as they meet new characters who support the same cause. As each one has his/hers own set of skills and advantages, players must learn to combine them effectively to outsmart the enemy during various missions in a changing environment. Sneaking, distraction, silent kills and use of environment are some of the main skills players will have to take to heart, but a stock of firearms will also be available and useful in completing mission objectives. And as the goal of every hero is to save others and hopefully survive, our heroes strive to prevent the deaths of innocent people instead of getting away from the war as originally intended.