Rodent Warriors
Rodent Warriors is an epic 2D rogue-like rpg / idle / indie / retro game... about rodents! "Rodents! - Mouse - Scout - Capybara - Knight - Porcupine - Barbarian - Beaver - Wizard - Rat - Necromancer - Weasel - Swashbuckler - Every rodent has unique skills which get stronger as you use them - Every rodent hero has a unique back story - Every rodent hero has a unique list of challenges that limit their power Progression! - Power progression mechanic based on reincarnation - Every time a hero is defeated, subsequent heroes will be given power bonuses - By overcoming challenges all future heroes have an even greater potential to be more powerful Quests! - Seven quest zones - Forest - Desert - Jungle - Snow - Jungle - Mountain - Grassland - Parallax scrolling environments - Interactive dialogues with different Quests available depending on your progress - Take place inside of a maze - Mini map - Fog of war - Dynamic lighting with day / night cycle Enemies! - 50+ Enemies, including bosses - Each enemy has unique stats based on their classification - Tanky (Bonus health) - Vicious (Bonus damage) - Speedster (Bonus move speed) - Hyper (Bonus attack speed) - Hardened (Bonus defense) - Accurate (Bonus attack accuracy) - Have different abilities - Charge - Runs towards the Hero and does damage on impact - Ranged Attack - Fires projectiles - Ranged Bomber - Lobs projectiles that do damage on impact - Change Sides - Change from left side of Hero to right side or vice versa - Protector - Takes less damage and blocks projectiles - Berserk mode - Three quick attacks - Poison attack - Slowly drains the Hero's health - Heavy attack - A slower attack that does massive damage - Focused attack - A targeted attack that is more likely to hit - Heal - Heals an ally - Revive - Wakes up a fallen ally - Enemies move inside the maze - Enemies spawn only in correct earth location, e.g. Elephants only in Asia or Africa Items! - Craft items from materials gained by defeating enemies - Crafted items vary in power - Epic and Legendary items - More Epic and Legendary items - Epic and Legendary items have unique properties - Each epic and legendary item has a unique back story - The more items you craft, the more powerful they become - Save items as the 'Ancient Relics' to be available to the next hero - Ability to improve crafted items by adding ""Symbols"" Music! - Original musical compositions Story! - A ""legend story"" that unfolds as you make progress in the game - End game scenes in classic retro game style that can be discovered after many hours of game play Automation! - Control the game as much or as little as you want!"