Kingdom Eighties
Kingdom Eighties is a new and standalone title in the award-winning micro-strategy series, Kingdom. A love letter to the nostalgic days of bike riding, summer camps, and sitting around in your pajamas on a Saturday morning in front of the TV. You play as The Leader, a young camp counselor who’ll have to protect their family and the entire town from the relentless attack of the mysterious Greed. The young neighbourhood kids will be at your side, and you’ll also find some new friends along the way: The Champ, the Tinkerer, and the Wiz will lend you their skills and support in battle. What is the secret of the Crown of the Creation, and why are the Greed trying to steal it? New and returning Monarchs: Grab your bikes and get ready for a Summer of Greed! A KINGDOM GAME FOR VETERANS AND NEWCOMERS Building upon the well-known mechanics in the Kingdom series, Kingdom Eighties adds a new storytelling approach. Recruit the neighbourhood kids and assign them roles as builders or soldiers, and expand your territory while uncovering the secrets of your family lineage, the Greed, and the Crown of Creation. STRONGER TOGETHER Kingdom Eighties is the story of four unlikely heroes and their friendship. You are The Leader, and the fate of the town rests on your shoulders, but you don't have to bike alone: The Champ, The Tinkerer and The Wiz will join your band and help you in the fight with their unique abilities. HIT THE STREETS IN STYLE The summer camp is just the beginning! You will travel through different locations never seen before in the Kingdom series. Find some fresh wheels at the skateboard park, visit the shops on Main Street, and free the New Lands Mall from the Greed; all crafted with Kingdom's distinctive, mesmerizing pixel-art.