Halo: Campaign Evolved - Standard Edition
EXPERIENCE WHERE THE LEGEND BEGINS Halo: Campaign Evolved is a faithful yet modernized remake of Halo: Combat Evolved’s campaign. Experience the original story rebuilt with high-definition visuals, updated cinematics, refined controls, plus a brand-new three-mission adventure featuring the Master Chief and Sgt. Johnson. A broader arsenal of weapons, vehicles, enemies, and gameplay-modifying “Skulls” – optional modifiers that change combat in fun and challenging ways – add fresh tactics and endless replayability. Play it your way: solo, in 2-player split-screen co-op (console only), or up to 4-player online co-op with full crossplay and cross-progression support.* Whether you’re discovering Halo for the first time or returning to the ring after 25 years, Halo: Campaign Evolved delivers an adventure that feels both timeless and brand new. DISCOVER THE RINGWORLD: After crash landing on a mysterious ringworld known as Halo, the Master Chief is tasked with helping the remaining humans survive against overwhelming Covenant forces. Alongside his AI companion Cortana, he uncovers Halo’s dark secrets and fights to avert the annihilation of all life in the galaxy. THE COMPLETE CAMPAIGN, REBUILT: Battle through the original missions, remade with high-def visuals, updated cinematics, and refined level design. CINEMATICS AND AUDIO OVERHAULED: All-new visuals and animations, plus a remastered soundtrack and fully rebuilt sound design for deeper immersion. COMBAT AND WEAPONS EXPANDED: Classic Halo combat feels sharper than ever, now with 9 additional iconic weapons from across the series to add to your arsenal. THREE NEW MISSIONS: Play as the Master Chief alongside Sgt. Johnson in Operation: Meteorite, a standalone combat operation featuring new environments, gameplay, and enemies. PLAY SOLO OR WITH FRIENDS: 2-player split-screen (console only) or 4-player online co-op, with crossplay and cross-progression across console and PC. DRIVE, HIJACK, WREAK HAVOC: Halo’s iconic vehicles return with more ways to create unforgettable chaos. For the first time in Halo: CE, hijack enemy vehicles and pilot a fully drivable Wraith tank. ENDLESS REPLAYABILITY: Remix every mission with optional “Skull” modifiers that add variety and challenge with randomized weapons, enemies, and environments.