The Escapists
The Escapists is an award winning prison break simulation that provides players the opportunity of experiencing a light-hearted insight into everyday prison life. Whilst the aim of the game is simply to escape, the detail is in the execution. (Don’t say the word execution too loud in a prison). You may not be in an open prison, but you are in an open world where in between attending rollcalls, mealtimes and doing your chores you should grab every chance to plan your escape. Do you do favours for other inmates earning money and boosting their opinion of you along the way? Or workout and become stronger? Read to increase your skills or spend your time crafting items into homemade weapons and tools. What about working diligently in your prison job, to gain promotions to new jobs with better benefits? Keep a low profile or go out all guns blazing, as long as you escape in the end, that’s all that matters The downloadable version of this game supports English, French, German, Spanish, Polish, Russian.