Esophaguys
You are the Esophaguys, old folks with elongating necks. Stretch, bite, and swing in co-op, compete in chaotic minigames, and explore a narrated story in a hand-drawn world. Built with 4,500+ mouth-made sounds and the first video game soundtrack performed entirely on the jews-harp. Co-op Mode (2-4 players): Stretch, bite, and swing together, traversing and solving puzzles as you search to reactivate the forgotten monuments of your diasporic people. Minigame Mode (2-4 players): In team-based sports, free-for-all arena, and traversal trials, compete, neck-to-neck, to determine who has the greatest gullet. Story Mode (1-4 players): Accompanied by poignant narration, embark on a mythical journey to understand the past and shape the future. Will you uncover the true nature of the neck? Masochist Mode (1-4 players): No land. No checkouts. Nothing but neck. Subject yourself to grueling challenges in a hellish atmosphere ripe for speedrunning. Hub World Progression: Reconstruct the ancient monument of your people as you progress through each mode, reuniting and unlocking the garb of your lost lengthy kin. Twanging Tones and Elderly Grunts: Lose yourself in a soundscape all its own. The first video game dedicated to one of mankind's oldest instruments, the jews-harp. Experience the ancient sound from a variety of world traditions combined with bold experimentations. Reconstructing centuries old tradition from archival material, classic twangs from America, Austria, the British Isles, India, Norway, Kyrgyzstan, and Yakutia will delight your ears with every jugular jiggle. Accompanied with over 4500+ personally-recorded, mouth-originated SFX, prepare your cochleas to be tickled to the extreme.