Please note: Tees Valley Line is required, as a separate purchase, in order to utilise the content featured in this add-on. Developed in the 1950s, the English Electric Type 1, later known as the BR Class 20, was the first major step on British Railways’ path to dieselisation. Between 1957 and 1968, a total of 228 would be produced. Unlike newer locomotives, the Class 20s featured a rather unique, tank engine-like single cab design. Visibility when travelling nose first was quickly realised as a concern, so it became common to see pairs of Class 20s coupled at the nose. Despite being some of the oldest diesels around, the “Choppers” have remained in operational use to this day and have earned their place among enthusiasts’ hearts; and now Type 1 traction comes to life in Train Sim World, ready for hard-working duty on the Tees Valley Line!