Toad Slide (Windows)
Get ready to slide into an enchanted swamp full of magical puzzles! In Toad Slide, a Sokoban-inspired 2D pixel-art puzzle, you control a mystical toad who must move runic stone blocks and place them onto magic circles to restore balance to the swamp. With 30 carefully crafted levels, 15 by day and 15 by night, the game blends clear logic, smooth gameplay, and gradually increasing challenges that invite you to think precisely and act strategically. How to play: Grid movement: Slide the toad in four directions and plan each move carefully. Mystic tongue: Pull blocks with your tongue if the path is clear — but be careful, one mistake and you’re stuck! Swallow and spit: The toad can swallow a block and then spit it, making it slide until it hits a wall, another block, or the correct circle. Quick retry system: Undo or restart instantly — every attempt is a new chance to master the puzzle. Blocks glow softly when placed correctly, helping you stay focused on the perfect solution. Explore the Magical Swamp, a world divided between the gentle light of day and the mysterious calm of night. Master the power of the guardian toad and prove you’re the true puzzle master of the swamp!