The Safe Place
"The Safe Place" is a gripping social point-and-click adventure that delves into the harsh realities of childhood and the complexities of self-sacrifice. As the third installment of the trilogy from the creator of Little Kite and Repentant, this game takes you on an emotional journey through the lives of two characters bound by fate. Set in a post-Soviet city in the early 90s during a severe economic crisis, the story follows Alexander, an ordinary engineer, and Christina, a 12-year-old girl with a troubled past. When a moment of negligence leads Alexander to accidentally kill a man, Christina becomes the only witness. To avoid the consequences, Alexander conceals his crime and convinces Christina to keep silent. In exchange, she asks for his help in resolving her own problems. What starts as a mutually beneficial agreement soon spirals into a gripping and intense tale of moral choices and unforeseen consequences. The gameplay features classic point-and-click puzzles intertwined with dramatic plot twists, creating a powerful narrative experience that takes players on an emotional rollercoaster from empathy to resentment.