TERA (Open Beta)
TERA is a new breed of MMO, blending True Action Combat with the vast game world and deep social interactions of a role-playing game. In TERA, you aim, dodge, and time your attacks for an intense and rewarding tactical combat experience. TERA’s expansive content is totally free to play, from character creation all the way to level 65 and beyond. True. Action. Combat—Experience an MMO with non-stop, pulse pounding action. In TERA, it's your skill and positioning that determine whether you live or die in battle. Epic Encounters—Team up with friends to take down Big-Ass Monsters in menacing dungeons and open world hunting zones, or put your PvP skills to the test against other players in one of the many battlegrounds TERA has to offer. Vast Fantasy World—With seven character races and ten playable classes, you can customize your character to match your individual playstyle. You’ll embark on thousands of quests in a game world rich in history and lore, fighting a myriad of monster types across a variety of landscapes such as arid deserts, icy tundras, sweltering jungles, and many, many more. No Restrictions— TERA offers a truly free-to-play experience, with no artificial cap on classes, zones, what you can do, or how good you can be—all the content in the game can be experienced without paying a single penny. To support the continued development of TERA, we offer account services, cosmetic items, costumes, accessories, weapon skins, mounts, and more for purchase from an in-game store. A World of Fellow Players—Whether you fight as part of a guild or are content to make friends (and enemies) along the way, being part of TERA’s vibrant community means there is always someone to share your adventures. Retooled for Consoles— Featuring an interface redesigned and optimized for game controllers, TERA offers an immersive MMO experience from the comfort of your living room couch!