Tattoo Tycoon
Tattuga Bay was once the heart of the tattoo scene, but today almost all parlors are closed. You take over the last remaining tattoo shop and turn it into a flourishing business, while making friends or enemies with other local characters, from weird customers, troubled tattoo artists to the city’s most influential businessman, simply called “the Tycoon”. THINK INK Order furniture from INKEA and make your rooms look pretty to lure in more customers. Talk to them to find out what they really like and what to avoid. Only then can you offer them a tattoo design they cannot refuse. You’ll need a steady hand to get ink into skin and not hurt your customers (too much) in the process. Beauty is pain, but the happier they are with your work, the bigger the tip. NIGHT AND DAY Time is money. You decide when to open and close your shop and how to spend your limited time and energy to meet the new challenges of each new day. Practice your skills and styles, hire new employees, and manage the day-to-day life of a tattoo artist. CUSTOMIZED TO EACH CUSTOMER Everyone has their own interests. You’ll need a wide range of tattoos, decorations, and related products like skincare, t-shirts, and posters. People might also want coffee, a cool drink, or some snacks as well as comfortable seating while they wait for their turn to get a tattoo. To help you manage your ever-expanding customer base, you must assemble a capable team of specialists that can cover the different steps when working with a customer. A PERSONAL STORY You design and play your own character in Tattoo Tycoon and form personal relationships with the people around you. Learn about their issues and help them to earn their trust. While you can start marketing campaigns to promote your art, personal connections, and word-of-mouth are as important to get famous in the tattoo world. And only the most famous artists can enter the most prestigious tattoo competition: Ink-Vasion!