Syndrome
You wake up on a spaceship, dazed and confused from the effects of cryosleep, and begin to search for the rest of the crew. Where could they have gone? All too suddenly, you discover that most of them are dead, and those still alive are… changed. Syndrome takes the genre back to its terrifying roots as players wake up on a deserted spaceship, dazed and confused from a deep cryosleep only to discover that most of the crew are dead or… changed. In the midst of this deeply frightening environment, surrounded by reactive enemies that pick up on every move and sound, players must discover what has happened to the spaceship and how to escape its claustrophobic confines alive. In Syndrome players awaken from a deep slumber to discover a bloodcurdling scene: most of the ship’s crew are dead, but not all. To survive the horror of what is left of the crew, gamers first arm themselves with the few weapons that are scattered about only to discover that ammunition is scarce and not really adequate to deal with the transformed monstrosities lurking in the shadows of the ship reacting violently to every movement and noise. Gamers soon discover that hiding and breathing as noiselessly as possible is the best course of action as they gather resources and learn as much as possible about the enemies’ behavior to both avoid and defeat them. Countless physical and psychological threats await players inside the vessel, forcing them to use weapons and ammo wisely and sparingly, as there is no guarantee that they will find more. Every inch of the ship must be explored to discover its secrets and - most importantly - the secret to make it out alive.