Star Salvager
REINVENTING THE ARCADE CLASSIC! MERGE blocks to get ammo... BLAST the alien waves... and BUILD the ultimate fighting drone! Star Salvager is a groundbreaking action-puzzler inspired by vintage arcade-hall classics. Salvage your way through a sea of space junk and take on the alien horde in this innovative mash-up of falling-block puzzle solving and shoot'em up combat. Let us take you back to a happier time... when everything was neon... and video game consoles were the size of refrigerators. Gameplay takes place in the Celestial Mire - the "Bermuda Triangle” of asteroid belts. To survive, you must solve puzzles on the fly and adapt your playstyle to the wide variety of weapons and defenses you discover while scavenging procedurally generated maps. This is a game where your spaceship IS the puzzle grid. Pilot it through an obstacle-strewn asteroid field, collect mineral ‘blocks’ and merge them into combos. Use your environment to shuffle your blocks around while fending off enemies at the same time. Every combo you make rewards you with energy and ammo to power your ship's weapons and defenses. Star Salvager could be a lost cabinet game from the golden age of arcades and pinball halls that was simply ahead of its time. Gamers on the hunt for something new will appreciate the original gameplay mechanics here. This is light-hearted, tactile fun with unforgettable characters and a groovy soundtrack. Not gonna lie... this game's a party!