Rain World: Downpour
Return to the unwavering wild in Downpour, where you explore new, harsh lands and survive new predators. As time passed, the slugcat has evolved. With five variants of the species - take advantage of various skills that they possess and explore their own personal tales. Characters: The Rivulet An aquatic evolved slugcat - it breathes longer underwater and moves through the world with ease. The Gourmand An indulger of the simpler pleasures in life. A culinary expert that excels in manipulating the objects it finds along its journey. The Artificer A fierce combatant; master of pyrotechnics and explosives. The Spearmaster An abnormality with no mouth that uses needles pulled from its body for combat and to feed. The Saint Attuned to the etheric plane, this slugcat uses no weapons but instead uses its long tongue to grip far away objects or platforms. The expansion also includes challenging one-time scenarios, a randomizer featuring complex quests to complete, and local co-op support! For players looking test their limits in Challenge Mode or players looking for a chill experience in Safari Mode, Rain World: Downpour features something new for every player! Optional additional mechanical additions allow for a new spin on the Rain World experience – tutorialized hints, alternate routing options, a new map system, handy collectibles tracker for storyline completion, and many more.