Planet Zoo: Africa Pack
Embark on an unforgettable African adventure with the Planet Zoo: Africa Pack! Adopt and raise five stunning new animals, featuring four habitat animals and one exhibit animal; master the challenging timed scenario set in a picturesque oasis bazaar; and build out the zoo of your dreams with over 150 beautiful new scenery pieces predominantly inspired by the richness and diversity of North Africa. Your African adventure awaits… KEY FEATURES FIVE AMAZING AFRICAN ANIMALS Welcome five brand new species to your zoos! These are the meerkat, southern white rhino, African penguin, fennec fox, and sacred scarab beetle. Create, customise and maintain ideal habitats so they can thrive, observe authentic new behaviours, and invite your guests to learn more about these incredible animals and their fascinating origins. Give your arrivals exciting new enrichment items to keep them entertained. Your fennec foxes, for instance, will love chasing and chomping their new tennis ball item. These quirky and energetic animals are sure to brighten up any zoo! Meerkats, meanwhile, really dig their new surroundings – literally. Just as they do in the wild, they’ll use sharp claws to bury holes, then dive in and pop out elsewhere. Whether it’s African penguins enjoying their new curio ball enrichment item, or southern white rhinos’ bespoke sprinkler interactions, this assortment is full of surprises. OVER 150 SCENERY PIECES Expand your zoo with a huge range of gorgeous new scenery pieces, including vibrant foliage, eye-catching decorations, and bespoke pathways. Install striking animal statues and spectacular imagery, customise with colourful tiles and keep visitors shaded with tall, swaying palm trees. From bustling villages made from thatch and mudbrick, to rocky canyon getaways you can terraform yourself using Planet Zoo’s accessible landscaping tools, the 150+ themed scenery items contained in this pack will help you build your ultimate African-inspired zoo. ONE NEW CHALLENGE ZOO Experience the secluded wonder of the oasis bazaar. Here you’ll endeavour within limited space to turn it from a hidden desert gem to a must-see tourist attraction. But you’ve got work to do! With the zoo’s unreliable power generators failing, try turning your hand to heat management, research sustainable options such as solar and wind, and give this location a sparkling new update. So come and build an idyllic oasis for your animals, including all other suitable species from across the Planet Zoo base game and its subsequent packs.