PEPPERED: An Existential Platformer
ABOUT PEPPERED is an existential platformer where you have ONE SHOT at everything. Every choice, every boss battle, and every failure impact the branching plotline and determine how the story will go and how it will end. Will you save the world - or fail miserably? SYNOPSIS Seeing apathy in the face of doomsday, an office intern decides to save the world by themselves. But the world responds by summoning the police, angry mobs, and the media, branding them as a terrorist. KEY FEATURES ■ BRANCHING NARRATIVE Multiple endings. Multiple story routes. Your failures and choices affect the story, which branches out heavily — sometimes taking you to completely unique locations with unique scenes, characters, or gameplay mechanics. ■ PLATFORMING ACTION Run. Jump. Die. Scream at the screen. ■ ONE-SHOT BOSS FIGHTS Challenging boss fights! If you lose, the game will not reset or give you a second chance — it will go on, incorporating your loss and changing the story accordingly. ■ CHOICES Make story choices, ranging from dialogue responses to actions. These will either affect the characters, the scene's outcome, or the ending you get. ■ STEALTH SECTIONS Get caught, sneak past, or find a secret solution. Every section features a unique character, permanent outcomes, and dumb gags. ■ EXPLORATION Immerse yourself in a bizarre world full of weirdos and sad people! Talk with colorful NPCs, poke around the environment, or ignore it all. ■ COMPLETELY RANDOM CR*P Maybe you'll have to use a shopping cart to run away from thugs? Perhaps you'll have to write a presentation or gamble with a street corner lunatic? Who knows? (I do.) ■ AN OFFICE CHAIR You can spin in it.