Pathfinder: Wrath of the Righteous - The Last Sarkorians
Meet Ulbrig Olesk, one of the last scions of the shattered nation of Sarkoris. Armed with the ability to transform into a mighty griffon, he can become a formidable warrior in your party, a trustworthy friend — and maybe even more.