Lofsöng
LOFSÖNG is an art-driven exploration puzzle adventure set across vast brutalist landscapes shaped by deep time. You play as a childlike figure in a weird and bulky headgear, accompanied by a shapeshifting origami companion. No dialogue. No map. Only the world, and what it still remembers. A WORDLESS WORLD THAT SPEAKS Earth has been a dead planet for a long time. What remains is a gray desert of dust and ashes, an Exclusion Zone stretching for miles into an everlasting nuclear winter. Strange things have taken root here. The last humans, nomadic and solitary, wandering a world they no longer understand. The deeper you travel toward the epicenter, the further you fall into the cosmic unknown. Listen for what vibrates, what echoes, what remains. INTO THE UNKNOWN Your companion shifts shape to carry you across the Dust Sea, following the forces of nature. New forms unlock as the world opens up. The game rewards your attention. THIS PLACE IS A MESSAGE Every monument in LOFSÖNG was built to be read. Geometry and sound work together to reveal what words never could. Play the sculptures. Unlock the mechanisms. Listen to what the stone remembers. THERE IS MORE THAN WHAT YOU SEE OR HEAR Beneath the surface lies a second layer of mysteries. Secrets encoded in stone, in sound, in the world beyond the screen. The game does not end when the credits roll.