Gunboat God
Gunboat Goddamn! Get ready to shoot quickly, dodge even faster, and get to blasting in a chaotic 2D side scrolling shoot ‘em up featuring guns, a whole boatload of freakin’ enemies, and rad tricks. It’s up to you to get the hull out of this unknown place to get back to the Citadel in the sky. Here’s to hoping you’ve got a plan to go with that Gunboat! Master 100’s of frantic ‘just one more go’ missions as you hone your skills to become the all-powerful Gunboat God. Return with new weapons, abilities, and quick fingers to push your high score ever higher. Gunboatin’ What would a Gunboat be without… GUNS! Good job you’re surrounded by water because you’ve got a hell of a lot of FIREPOWER! Cannons, lasers, bombs and… [checks notes] THE VAPORISER?! Expand and upgrade your artillery in multiple ways including unique super moves, bigger explosions, and harder-hitting shots. Boss Killin’ What the hell is that?! Looks like the depths of the ocean contain great evils, thankfully you’ve got greater artillery. Take on challenging bosses in multi-phase battles that put your surfing, shooting, and smashing skills to the ultimate test. It’ll take quick control and mastery of your gunboat to put those… things, back where they belong, leagues beneath the surface! Wave Shreddin’ What’s better than shooting stuff? Looking cool while you do it! Dash, crash, and bash enemies who get in your way. Transform your gunboat on the fly to plunge to new depths and soar to new heights. With mines below the surface and acid rain above, it's up to you to take control of the damn situation, now ain’t the time to buckle under pressure! Crocodile Befriendin’ It’s dangerous to go alone, thankfully you’ve got Yeti, the best crocodile mechanic and all-round good guy you could ask for! Aid him on his journey to crank up your Gunboat to the max and you can bet he’ll do his darndest to get you back home. FEATURES: - 180 levels of rootin’ & tootin’ fast & fluid shootin’ - 20+ mission types including Collision Course, Outlast and errr.. Boil? - 70 enemy types gunning for your hull - 8 different guns to master with their own level ups - 10+ abilities, augments, powers for your ride - 1 talking crocodile!