GUNBIRD
Marion is a little great wizard in the big, big steampunk world of yet another Psikyo shooter masterpiece. GUNBIRD is a vertical-scrolling shooter game that first appeared in arcades in 1994. The game features a magical mirror that grants wishes and a massive cast of flamboyant characters! Enjoy interesting conversations between characters during special scenes and when bosses appear! Watch for subtle changes in dialogue between different unit combinations during 2-player mode, too! The game comes with options you can tweak to your liking. Pick your preferred difficulty, max lives, max continues, key controls, and more to make the game just right for you. Don't forget about the new online rankings! Do you have what it takes to become the best GUNBIRD in the world? Characters: "Marion" The Little Great Wizard - Only for true warriors! "Valnus" The Flying Robot Warrior - None can withstand his rocket punch! "Yuan Nang" The Chinese Magician - Watch out for her versatile ruyi stick! "Tetsu" The Courageous Carpenter - Nothing beats power! "Ash" The Sky Explorer - Nothing beats speed! Planes: "P" items power up your unit and add sub-weapons to it. "B" items give you bombs that deal area damage to clear out enemies or help with emergency escapes. Each character has a unique charge shot that is activated by charging up! ARCADE Mode: Seven difficulty tiers to cater to all levels of players—including beginners! Those looking for something more challenging than the arcade version should try out HARD and VERY HARD modes! There will be local rankings for each plane in each difficulty mode. Options: Play in vertical screen mode for that nostalgic arcade experience! Two additional screen filters for your enjoyment. Lives can be set between 1 to 9, whereas continues can be set between 0 to infinity. Freely configure your preferred keys for shots, auto-shots, or bombs. Vertical screen mode is playable even in landscape orientation. You decide your style! SCORE ATTACK: This new mode has a fixed difficulty and number of lives. Serious challengers only! Submit your high scores to compete with players from around the world! Online rankings can be viewed from the options menu.