Gnardo back Home: PC Edition
Gnardo back Home is a precision platformer where every jump matters. Meet Gnardo, a grumpy old man who just wants to get back to his house. He didn't ask for any of this: the spikes, the collapsing floors, the moving platforms, the doors that only open with a key somewhere on the other side of the stage. None of it. And yet, here we are. Guide Gnardo through 40 handcrafted levels packed with obstacles that demand precise timing and full control. The dash mechanic is always available and transforms the experience. Casual players can take it slow and plan every move, while skilled players chain movements at high speed and feel the satisfaction of nailing that hard jump on the first try. The game teaches you everything through the levels themselves, with no separate tutorial and no pop-up tips. You open a level, you understand the objective, you move. As you progress, the environment grows more demanding, with spikes that punish impatience, false floors that fool the distracted, levers that must be activated before jumping, and falling blocks that limit your options if used carelessly. Coins are scattered as optional collectibles, rewarding exploration and calculated risks. Gnardo just wants to go home. Help him.