CULTIC
Death is only the beginning in this haunting, retro-style FPS, where creativity and brutality go hand-in-hand. Crawl from your grave and fight your way through the ranks of a twisted cult with an arsenal of realistic weapons and an original soundtrack that puts you right in the heart of the horror. CULTIC mixes lethal combat with immersive, survival horror to create a violently satisfying experience. Includes the original campaign, Interlude, the Chapter Two expansion campaign, all Survival maps, and the Cultmas bonus map. Made in the style of a classic shooter, but with a modern feel, CULTIC gives you the freedom to approach combat your way. You can run in guns blazing as you jump, slide, and dodge to keep out of harm's way. If you prefer a slower approach, you can lay traps, let enemies come to you, and pick them off from the safety of cover. Armed with a variety of mid-century firearms and explosives, you'll be well equipped to slaughter everything in your path, provided you don't get slaughtered first. Chapter One is set in rural, 1960s America, where you explore cult outposts, dusty catacombs, abandoned asylums, and much more. Chapter Two brings you into ravaged streets of New Grandewel, where corpses litter the roads and cultists infest every inch of the city you once protected. The thrilling second campaign includes new weapons and enemies, a new soundtrack, and even more brutality. CULTIC was styled to feel like a throwback to the shooters of yore, but with more realistic physics, a deeply explorable environment, and a fully 3D game world. The gameplay, audio design, and art are all stylized to create a one-of-a-kind, living nightmare. FEATURES - A unique blend of a retro-style, boomer shooter with elements of immersive, survival horror. - Brutal and creative combat! The game rewards multiple play styles, ranging from slow and strategic to bunny-hopping run-and-gun. - A full arsenal of mid-century firearms and explosives. - Includes both Chapter One and the longer, deeper Chapter Two campaign, Interlude, all Survival maps, and Cultmas bonus map. - Gritty, crunch art-style mixing 2D sprites and voxels in a 3D world to create a unique, old-school feel. - Your exploration will be rewarded with secrets and Easter eggs lurking throughout the game. - Realistic level design, free of floating platforms or impossible geometry. Plus, there are restrooms! - Survival Mode puts your combat skills to the test and lets you make your mark on the Leaderboards. - Multiple difficulty modes reward mastery of the game’s mechanics.