Crusader Kings III: Khans of the Steppe
Rule the Steppe The winds sweep across the Great Steppe as you look over your people, preparing to ride toward the horizon in search of greener pastures, lands to conquer, and new treasures to claim. In Khans of the Steppe, the second Core Expansion for Crusader Kings III, the nomadic life takes center stage, offering a rich tapestry of new challenges and opportunities. Become — or defeat — the Great Khan as you harness the unique powers of the nomads, navigate the ever-changing Steppe Seasons, and bend the world to your will. Key Features - Nomadic Government Embrace a new way to rule. Nomadic Governments revolve around the lifeblood of your people; your Herd. Govern your realm through migration, keeping your population mobile and resilient. Increase your Dominance and bind your subjects to your will by ensuring their Obedience. - The Steppe Region Experience the challenges of life on the Great Steppe. The Steppe Season system changes the fertility of its lands over time, forcing you to adapt and migrate. Seek greener pastures, claim new territories, and dominate this vast and untamed region. - Tributaries System Forge alliances and secure resources with a new type of subject relationship. Tributaries offer a more flexible alternative to vassalage, granting unique benefits for overlords and subjects while allowing for independence and adaptability. - Become the Scourge of God Take on the mantle of the Great Khan and unite the Steppe under your iron rule. Lead devastating conquests across the known world, crushing empires beneath your banner as you fulfill the prophecy of the "Scourge of God." - Mongolian Flavor Dive deep into the traditions and culture of the Mongols. Begin your journey with a new Bookmark as Temüjin, the young and ambitious Genghis Khan, poised to change history forever. Experience the Kurultai council and a new Mongolian succession type. Engage in immersive new activities and traditions such as new year’s celebrations with Tsagaan Sar.