Bulwark Evolution: Falconeer Chronicles
INTRODUCING A CREATIVE SANDBOX BUILDING GAME: Bulwark is about designing your fortress and expanding it into an empire. I hope you enjoy my attempts to experiment and evolve this game into something enjoyable and fresh. Bulwark also continues to evolve with each passing update, based on your feedback. So positive or negative comments are welcome. If it’s intended to help then it’s all appreciated! Story: You are in charge of the last remnants of free people on the Ursee, tasked with building a new home. Carve your path onto a world, tower by tower, wall by wall, sculpting from the daunting cliffs and perilous waters of an unforgiving landscape that refuses to be tamed. Game goals: Design fantastic ocean fortress settlements. Progress is simple, grow the populations of various factions and you will progress on their Soultrees. Unlocking commanders and captains that may work for you, unlocking new ships, units and abilities. Play Your Way: Bulwark - Explore the Great Ursee as you build your grand civilisation. Scavenge for resources,create trade routes and strike alliances with other factions scattered across the waves as you balance negotiation and conflict to grow your settlement. Freebuild - Enjoy a cosy ‘Freebuild Mode’, devoid of the conflict and challenges present in standard play, you can sketch and experiment without the need for resources, building without limits. Total Conquest - War has come to the Great Ursee. You start at war with every faction, diplomacy is disabled and the frequency and scale of raids is ramped up. It is no longer enough to just build - now you must survive. Building Resources: Wood, stone and Iron aren’t stored or tallied up, the only thing that counts is distance, not cost. You transport resources along your network of towers as well as trading routes over the sea. Towers and walls within range of the resource can be upgraded and built for free, those out of range cannot. Splinters : The currency that powers diplomacy, army building, buying new locations and unique buildings is separate from resources, it runs on a currency called, Splinters. You gain these through population growth, trade with other factions or as rewards from combat. Challenge: The game challenges you to design and grow grand fortresses, often at little cost other than setting up trade routes for resources. As you grow you may invite in populations from other factions which unlock faction unique content from their “soultree”. But everybody hates everybody on the Ursee and doing so might lead to war or to loyal allies that merge with your empire. This sandbox builder has consequences!