The Sinking City 2 – Premium Edition
On the cliffs outside the city of Arkham, The Holloway Manor keeps its lights low. The house belongs to an old family whose history curdled into occult practice—the kind that Lovecraft would trace through buried lineages and rites that never quite ended. Rooms interlock like a puzzle box, dusty heirlooms open doors, and the house rewards your curiosity with paths you were not meant to find. See the job through, and the “Bucking Bronco” revolver you claim stays with you in the main game. Premium Edition includes: - The Sinking City 2 base game - Arkham Field Kit: - “The Anatomist” outfit - “The Witness” outfit - “Heretic Heraldry” outfit - 3 Dream Essence - Resource Pack - The Holloway Manor side mission: - Optional investigation - “Bucking Bronco” revolver - “Kane’s Hefty Barrel” attachment - “Kane’s Wrapped Grip” attachment - Revolver ammo recipe A survival horror in Lovecraft’s world The Sinking City 2 is a third-person survival horror set in 1920s Arkham. Deliberate, tense, and resource-lean: pressure builds as you push deeper, relief comes in brief refuge, and fear is something you manage. Mind your inventory, take on unnerving puzzles, and double back via unlocked shortcuts for supplies and upgrades. Arkham, New England A Roaring ’20s port city buckling under a supernatural flood. Tide-stained avenues and battered Art Deco. Speakeasies gone dark. Districts feel lived-in and water-worn, with routes by foot and skiff, shortcuts behind collapsed seawalls, and secrets tucked in boarded parlors. You’ll navigate a hospital where science hides its face, a fish market where the merchandise bites back, and descend deep below the city to where eldritch horrors stir. A rescue with impossible stakes A ritual gone wrong trapped her soul in the Dreamlands, and now malevolent forces have stolen her body. To rescue the woman you love, you must walk a dangerous path through catastrophe to the source of the flood, her presence always felt but rarely seen. Fearsome foes The Slither animate the dead. Deep Ones surge from dark water. Shadows bend space and test nerves. Some fights must be met head-on; others may require a retreat, rearm, and retune of your build in a place of refuge. Or maybe you take on an optional investigation, and return with an upgraded gun. Investigate at will Exploration is the key to survival. Read ritual residues, sift through grisly clues, decode journals that shouldn’t exist, and pry at masks that won’t come off. Optional cases never gate progress, but they unlock safer routes, valuable supplies, and upgrades that increase your odds of surviving the next encounter. Built with uncommon devotion The Sinking City 2 draws on Frogwares’ detective roots to deliver survival horror that runs deep and hits hard. Shaped by studio obsession and community feedback, it’s a faithful Lovecraft experience: myths made manifest, and the inconceivable fear that results.