METAL GEAR SOLID 4: Guns of the Patriots - Master Collection Version
The extreme tension of infiltrating without being detected. Metal Gear series, the pinnacle of “stealth action” Immerse yourself in the Metal Gear series, the pinnacle of “stealth action” where you can infiltrate and elude your enemies to complete missions. The game takes place five years after the Big Shell incident in METAL GEAR SOLID 2: Sons of Liberty, in a world where war has become a business. To stop Liquid Ocelot's uprising, Solid Snake throws himself into his final battle. The battle against Liquid and the Patriots draws to a close, and the mysteries woven throughout the series are now revealed! 【STORY】 THE TRANSFORMATION OF WAR INTO BUSINESS. In an era where PMCs (private military companies) have risen to the top, war has become a business and the driving force behind the world economy. Controlling the top five PMCs from behind the scenes is Liquid Ocelot, who fanning the flames of war even further, plans an insurrection with the goal of creating a world where warriors can lead fulfilling lives—a goal shared by none other than Big Boss. Under the theme of “Sense” watch as the final battle of the man with Big Boss’s genes, Solid Snake, unfolds. ---------- The Screenplay Book containing in-game text from Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots and the Master Book detailing the story and characters are also included within the game. [Game] Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots *Versions for other regions can be downloaded separately from the store. [Digital Contents] Metal Gear Solid 4 Database Metal Gear Solid 4: Screenplay Book Metal Gear Solid 4: Master Book *Accessible via the in-game Start Menu. ---------- 【METAL GEAR SOLID: MASTER COLLECTION Vol.1 Save-Data Bonus】 If you have save data from titles included in METAL GEAR SOLID MASTER COLLECTION Vol.1, you can receive in-game items usable in the game as a bonus. ・Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Bonus: Gold Camouflage *Bonus content can be obtained by playing this game respectively. *This requires that save data for titles included in METAL GEAR SOLID: MASTER COLLECTION Vol.1, created using the same account, be present on the console used to play this game. *Playing this game first, then starting to play titles included in METAL GEAR SOLID: MASTER COLLECTION Vol.1, still qualifies you for this bonus.