The Thaumaturge
A hero with a flaw Wiktor Szulski is a thaumaturge, a master of mystical arts, who can peer into the hearts and minds of others, uncovering their deepest emotions, desires, and secrets. However, his powers also feed into his flaw of pride, which can present him with various opportunities or lead to negative consequences. Untold mysteries waiting to be revealed No secret or intrigue is safe when the thaumaturge is around. Your unique abilities will give you a great edge in solving detective investigations, becoming a savvy socialite or even dealing with the criminal underground. Explore the world using Wiktor’s perception, seeking personal secrets hidden in objects, that provide different perspectives on events that may seem obvious at first glance. Taming mythical creatures As a thaumaturge, you draw your power from the ability to summon salutors – mystical, folklore-inspired demons that inhabit the ethereal realm. Use their powers to manipulate your foes, sway the minds of allies, and fight opponents in turn-based tactical combat. Unique turn-based combat Engage in deep, tactical combat against various opponents – some physical, others more elusive. Wiktor's thaumaturgical abilities let you bend the rules of reality, summoning demons to unleash powerful attacks or gain strategic advantages. A rich gallery of characters The early 20th-century Warsaw is a multicultural metropolis with inhabitants from all walks of life. Among them, you’ll meet historical figures like the monk Rasputin or Tsar Nicholas II. The story also introduces you to a gallery of characters connected to Wiktor’s troubled past such as his well-versed sister Ligia or Abaurcy, a childhood friend who turned to a life of crime.