Please note: Train Sim World 2: Hauptstrecke Rhein-Ruhr is required, as a separate purchase, in order to utilise the content featured in this add-on. The DB BR 101 is a classic among the modern electric locomotives of Germany, with heritage spanning some of the nation’s most revolutionary designs and continuing the honour by working throughout the Deutsche Bahn network every day. Experience this icon for yourself in Train Sim World 2! Built to replace ageing motive power, the DB BR 101 entered service in 1997 and brought with it a new era of efficiency, its carefully crafted design paved its way to becoming an icon on high-speed passenger services. A total of 145 were built, and for the past 24 years they have been working hard on inter-city services across Germany.