The Monk's Decipher
Dig deeper into the history of the Keystone Monastery and aid one of its guardian monks in reaching the Citadel safely. Decipher ancient runes and be rewarded with a mystical artifact that reacts to secrets hidden nearby. The Compass is a trinket awarded exclusively upon completion of the Monk’s Decipher quest. It helps players locate hidden items and rooms by indicating their nearby presence throughout the game.