The Empty Desk
Every hallway, every turn in the office, hides another nightmare. Immerse yourself in a psychological thriller with narrative adventure elements and unsettling details. Join Detective Bennett on his final case and uncover dark secrets in a world where reality bends and sanity wavers. The Empty Desk is the first chapter of Detective Bennett: Solved Cases a psychological thriller blending narrative adventure and horror. Follow veteran homicide detective Thomas H. Bennett, just a week from retirement, as he investigates the mysterious death of tycoon Arthur Blackthorn and the disappearance of his daughter Emily. What begins as a routine case soon turns into a surreal descent through the twisting corridors of Blackthorn & Co, where time, space, and sanity collapse. Key features: - The game tackles themes of mental health, emotional burnout, and workplace alienation through Bennett’s experiences and the dark mysteries of Blackthorn. - Blackthorn & Co's offices are a changing, disorienting environment where reality distorts, and every step reveals new threats and secrets. - Use your detective intuition to examine scenes, uncover clues, and reconstruct events without the fear of getting stuck. - Play your way: enable or disable scares for a tailored experience.