Star Trucker
Hop into the driver's seat of your rocket-powered big rig as you haul cargo, scavenge for salvage and interact with an eclectic cast of star-hopping truckers in this Americana-infused journey on the ultimate open road - space! HAUL AND HOLLER Cruise the hyper highways, taking on a variety of jobs such as fuel hungry long hauls and hazardous drop-offs to earn cash and unlock new content. And don't forget to monitor the CB radio for chatter from fellow truckers; it's a fantastic way to uncover side gigs and stay updated on galactic gossip. MANAGE AND MAINTAIN Keeping your rig runnin’ isn’t always easy. You’ll need to keep your core systems online, gravity compensator spinnin’ and hull patched to prevent your cab from leaking lung juice. Be sure to make pre-trip shop stops for replacement parts, and consider upgrading your truck at a local garage. These improvements are vital for safely navigating volatile sectors and ensuring timely deliveries. HYPERJUMP! Use the galactic map to plan your journey and warp jumps, while keeping an eye on your fuel reserves and power levels. Once your route is set, kick back, crank up the cab hi-fi and cruise to a selection of original songs covering starburst blues, galactic rock and asteroid infused americana. The open road is waiting! MADE BY MONSTERS Star Trucker is the passion project of a small team: Monster and Monster. A two-person indie studio with a love for all things sci-fi and sim. With the help of some talented friends they’ve developed an out of this world experience filled with emergent challenges and complex systems to master. So buckle up and join them for the long haul!