Space Engineers: Warfare 1
Space Engineers “Warfare 1: Field Engineer” pack includes Fire Cover Block, Half window Block, Weapon Rack Block, 8 new passage blocks, Embrasure Block, Two new Emotes and the Assault Suit skin. This content is not “pay to win” and the owner of the package has no advantage against other players. If you decide not to purchase the “Warfare 1” pack, but you want to play with friends or other players who did buy Warfare 1, you will still be able to join a multiplayer game or server with them and participate. Fire Cover Block Provides excellent cover while crouched behind it and provides a limited line of fire through the lower gaps. Comes in 2 different variations, both Normal and Corner. Half window Block The half window is much like the cover wall with a viewing window above it. The block is air-tight and connects nicely with vanilla window blocks. Comes in 2 different variations, both Normal and Corner. Weapon Rack Block The weapons rack is an open locker that stores your armament inside. A home for your new arsenal. Keep it well-stocked, well guarded, and behind lock & key. Provided in small and large grid versions. More Passage Blocks 8 new passage blocks provide greater possibilities for interior design and provide an easy-to-navigate space. Designed in several new variations: Regular, Crossroads, Light, Side, and Entry. Embrasure Block Having the dimensions of a half armor block, this block serves as a window for players to fire through while still maximizing cover from incoming fire. An ancient innovation now brought to the far future battlefield of Space Engineers. Two new Emotes “Got hit”: Oh no, they got me! “Finger guns”: Fire off a few warning shots. Assault Suit skin The Assault Suit skin combines precision engineering, state of the art design, steel, and kevlar. The end result is a highly resistant, hermetically sealed, military exoskeleton. The Assault suit skin is designed for one purpose, war.