Space Engineers: Core Systems Pack
Space Engineers: Core Systems Pack introduces a collection of ship-building cosmetic blocks, including new set of Hydrogen thrusters, Suspended control seats, Landing gears and more. This content is not “pay to win” and the owner of the package has no advantage against other players. If you decide not to purchase the Core Systems Pack, but you want to play with friends or other players who did buy Core Systems Pack, you will still be able to join a multiplayer game or server with them and participate. This package includes: Sci-Fi Hydrogen Thruster (2 blocks, L grid + 2 blocks, S grid) This next generation Hydrogen Thruster is the perfect fit for an advanced exploration craft headed to distant worlds! Jump Drive Type II (1 block, L grid) An open frame Jump Drive with accessible service and maintenance walkways. The central core spins at high speeds during charging cycles. Suspended Control Seat (2 blocks, L grid + 2 blocks, S grid) Lightweight ceiling-mounted flight seats which offer a clear field of view for pilots. Choose between the standard Coinstrol Seat or the Control Station variant with an overhead transparent display screen. Centered Door (4 blocks, L grid + 2 blocks, S grid) Heavy duty passenger doors offered in full or half-size variants, each with solid reinforced metal doors or high-visibility glass panels. Landing Gear Type II (1 block, L grid + 1 block, S grid) Compact landing gear suited for use in diverse landscapes. Sci-Fi Hydrogen Engine (1 block, L grid + 1 block, S grid) Emergency power systems can be critical to surviving out in the frontier. This next generation Hydrogen Engine will keep your batteries charged and your lights on. Sliding panels allow for easy maintenance of internal components. Round Edges (14 blocks, L grid + 12 blocks, S grid) Lightweight structural blocks ideal for adding shape and visual detail to any build. Troffer Light (3 blocks, L grid) Whether you’re lining a corridor or lighting a command deck, Troffer Lights provide bright, uniform illumination to any interior space.