Prison Architect 2
Welcome Architects! Design and develop your own personalized penitentiary in Prison Architect 2. The classic prison-builder has broken out into 3D, and it's up to you to contain it! Key Features: The World's Greatest Prison Management Game - Now in 3D! Use your resources to build, manage, and control your prison in classic Prison Architect playstyle–now in 3 glorious dimensions! Design every corner of your prison and manage everything from daily schedules to policies, and ensure your prison is safe, self-sustaining, and secure. Build the Ultimate Penitentiary Establish all of your prison infrastructure over multiple floors, and use tons of snazzy new tools that allow you to build a state-of-the-art correctional facility. The design of your prison will affect every aspect of your inmates' lives, so make your schemes accordingly! The Smartest Inmates Ever Unique inmates have schemes of their own – they now form distinct relationships that influence behavior and make decisions based on wants and needs. Watch as they interact and attempt to navigate the daily trials of your prison. Remember that every choice you make might either help or hinder your inmates' correctional journey. It’s your choice what kind of experiences your inmates have with your prison. The Prison Magnate Establish and run a true institution from the top, building up unique correctional facilities in a freshly upgraded Career Mode that will take you across a brand new world map. Will your prisons end up being monuments to rehabilitation or retribution? Most importantly, will they pay the bills? Every Action Has a Reaction Choices matter and yours will determine the fate of your prison. More control than ever – over inmates, prison policies, architecture, and more – means more ways for things to go well… or not! Plan carefully or you may have to cope with escapes, riots, and all sorts of expensive and destructive problems.