Metrico+
Metrico+ is an input-driven game in a world of infographics. All the bar charts, line diagrams and pie charts react to what the player is doing. One bar diagram might grow for every step you walk to the left, while another could decline with every jump you make. You will have to explore Metrico+ and carefully analyze your every move to see how it affects the world, and whether it will get you further. This mechanic is called “Input Morphing” and it makes you think about actions you normally don’t think about. Metrico+ is a combination of exploration, skill, experimentation, but most of all: thinking outside of the box.