Enlisted Xbox One
Enlisted is a squad-based first person MMO shooter covering key battles from World War II. The game carefully recreates weapons, military vehicles and the atmosphere of that era, while demonstrating really massive clashes of numerous soldiers, tanks and aircraft with artillery and naval support. Most of the Enlisted game modes simulate a battle involving several infantry platoons and gives the player control over a squad of soldiers with various roles (i.e. submachine gun soldier, sniper, radio operator, rifleman and others), a whole military vehicle crew or an aircraft pilot. One of the fighters is controlled directly, while others move and shoot independently following the player's general orders. In a situation where all the soldiers in the squad have fallen, a player respawns with the next available squad. This decision makes Enlisted battles look massive and spectacular while keeping the input of each individual player in the overall team victory quite significant. Features: – Epic battles that look as massive as the historical battles, like the Normandy Invasion. Players assume the roles of an infantry squad or a tank crew commander or an aircraft pilot. – High input of each player in the team victory: despite the massiveness of the battles, the result is significantly defined by the performance of each player. – 10+ distinctive squad classes like assault, sniper, heavy gun, mortar, flamethrower, anti-tank, engineer, radio specialists, tank crews, aircraft pilots and others. – Hundreds of weapons, ground vehicles and aircraft types. Each of them is based on a real model used in the specific historical campaign of World War II. – A player can customize and train squads according to their individual playing style, unlock perks and upgrades as long as this does not contradict the historical accuracy principle.