Causal Loop
STORY Exo-archaeologist Bale arrives on Tor Ulsat with his colleague Jen, an exo-linguist, to study the ruins of the lost Tor civilisation. But when he unwittingly activates the Chronolith - an ancient alien device - reality shatters. Jen vanishes, and Bale is trapped in a fractured world where time loops and echoes of the past and future bleed together. With no way to contact mission control, Bale must navigate countless obstacles, unravel the fate of the Tor, and outwit the cryptic and mysterious forces that oppose him. As reality unravels and truth remains buried in the ruins, Bale's only hope is to solve the mystery of the Tor - before he's lost to the loop forever. FEATURES - Mind-Bending Puzzles: Record, re-record, and replay. Use the unique 'Echo Branching' mechanic to record your actions and engage with up to three echoes of your past self. Harness these duplicates to skillfully learn to manipulate ancient alien systems that once seemed impossible to navigate. - A Mysterious Alien World: Explore beautiful environments through fifteen hand-crafted chapters , filled with secrets that will allow you to unravel the mystery of this alien planet. - An Emotional Journey: Explore a mysterious alien planet through the lens of an emotional and thought-provoking story, with the puzzles always supporting the momentum of the underlying narrative. - Fully Voiced Characters : Every character is fully voiced by a fantastic cast. - Major Focus on Accessibility: To ensure all players are able to enjoy Causal Loop, we have placed a focus on accessibility options such as motion sickness prevention, colour blindness mode, control mapping, and many more.