"“The Broken Alliance” presents players with 8 new story missions that are integrated seamlessly into the single player campaign, and linked together into a brand new plot that explores the intricate maze of Colonial politics. New characters enter the fray, disrupting old pacts and forging new partnerships. The expansion comes with four brand new capital ships and two new squadrons, bringing new functionalities and tactics to the First Cylon War."