Valguero is a realm where medieval legend and ancient memory entwine, its rolling highlands and White Cliffs shadowed by crumbling relics long reclaimed by time. From frozen tundra reborn in a golden haze to lava rivers that carve through shadowed valleys, every biome tells a story of kingdoms risen and fallen, and of survivors daring to carve out their place among the ruins. Both beautiful and brutal, Valguero is a land that tests not only your strength, but the mark you’ll leave behind. Step into a reawakened world, where the classic Valguero is reborn for ARK: Survival Ascended, sharper, wilder, and more deadly than ever. Valguero includes: - Over 63 square kilometers of land and sea, each corner hiding wonders and dangers waiting to be uncovered. - Ten distinct biomes, from the glowing, reimagined Tundra where beauty veils lethal cold, to towering Redwoods, sweeping White Cliffs, dense jungles, frozen snowfields, pine and oak forests, luminous ocean and deepsea, and the shadowed abyss of the Aberration Trench. Every environment tells a story, and survival demands both cunning and courage. - The Megaraptor, a terrifying apex predator that stalks in silence, its piercing gaze and ruthless strikes making it a nightmare realized. This sinister hunter dominates as Valguero’s ultimate boss encounter. - Rock Drakes nesting in the Aberration Trench, challenging survivors to risk the depths for their prize. - The Deinonychus, a cliff-leaping hunter whose sickle-shaped claws find prey with terrifying speed, tearing into the living as its victims struggle. - Face the terror of the Reapers in Valguero’s Aberration Trench, where surviving their assault may grant the chance to bring one of these deathly beautiful living weapons under your control. - A labyrinth of caves and caverns, from glittering chambers to abyssal depths. In the Redwoods, a wild arachnid guardian haunts the entrances of forgotten caves, an ever-present menace in the shadows. - Scattered ruins and ancient monuments, whispering the stories of kingdoms and survivors lost to time. With landscapes as breathtaking as they are merciless, Valguero offers a test of survival unlike any other. Will you master this crucible's trials, or be swallowed by its shadows?