Puzzle by Nikoli W Hashiwokakero
"Hashiwokakero" is a puzzle in which the numbers resemble islands, through which you draw lines resembling bridges. You have to take the entire board into consideration while progressing piece by piece. You do need to pay attention for this puzzle, but it can be solved smoothly and nicely.