Educational Family Games
The Ultimate Game Night for Learning and Laughter Play solo against AI or locally with up to 4 players on the same computer. Educational Family Games is designed for people playing together in the same room and does not include online multiplayer. It is family game night. Your kids want to play your games, but most games are not made for them. You may have tried educational games before, only for the adults to become bored within minutes. Before long, everyone is looking at their phones again. Educational Family Games brings everyone together with a local 1–4 player experience where children learn, adults compete, and the whole family plays in the same room. From the creators of the award-winning Educational Games for Kids comes a collection of 80 quick games across 5 interactive game boards, combining educational challenges with party-game fun for the whole family. Race, think, remember, solve, guess, react, and compete in challenges involving math, geography, logic, memory, reflexes, science, chemistry, art, anatomy, entertaining party games, and timeless classics. Collect gems, buy crowns, and try to finish as the winner. One moment you may be solving math problems under pressure. The next, you may be dodging fireballs, racing bicycles, flying rockets, scoring goals, copying drawings, or competing in chaotic 2-versus-2 challenges. Every quick game offers something different, keeping each family game night varied and unpredictable. Every instruction, word, and character is fully voiced in 19 languages. No reading is required, making the game accessible to pre-readers, grandparents, and players of different abilities. Listen, play, and have fun. Players who do not have enough controllers can use compatible Android or iOS smartphones as local gamepads through the free GamePad Link companion app. The phones act only as controllers while everyone plays together on the same computer. Designed for families, friends, parties, and game-night gatherings, this violence-free educational party game turns the living room into a place for learning, laughter, friendly competition, and shared memories. Suitable for children, parents, grandparents, friends, and players from ages 5 to 100. Important Educational Family Games supports solo play against AI and local multiplayer on one computer. It is designed for players gathering together in the same room and does not include online multiplayer.