Kaboomania
KABOOMANIA is a fast‑paced retro maze bomber packed with explosive action, colorful pixel art, and a fresh twist on a timeless gameplay formula. Initially designed for the Amiga 1200 - now availabe for modern platforms. KABOOMANIA brings classic arcade chaos into a new era — complete with an exclusive, brand‑new soundtrack by legendary composer Chris Huelsbeck (Turrican, Giana Sisters, Apidya, Katakis). Experience a vibrant 128‑color-pixel-world, huge maps, clever enemies, and more than enough explosions to keep you on your toes. Whether you're exploring the massive single‑player campaign or battling up to 4 friends on the couch, KABOOMANIA delivers pure retro energy with modern polish. Features: - Authentic low resolution pixel art in 128 colors - Exclusive new soundtrack by Chris Huelsbeck - Classic chaotic arena gameplay — reimagined - 5 unique themed worlds - 1000 levels (!!) - Large maps with varied environments - Dozens of quirky enemies with distinct behaviors - Crazy collectibles and power‑ups - 4‑player couch battle mode - Password system for true retro vibes A Modern Take on a Classic Concept KABOOMANIA is inspired by the spirit of 16‑bit action games, but it’s not a remake or a clone. It’s a brand‑new interpretation of the maze‑bomber genre — built with fresh ideas, original art, and a unique identity. Whether you're a retro enthusiast, a pixel‑art lover, or simply someone who enjoys fast, explosive gameplay, KABOOMANIA offers a nostalgic yet modern experience for all ages.