RIOT – Civil Unrest er en længe ventet strategisk optøjssimulator i realtid, som placerer spilleren i centrum af nogle af verdens mest voldsomme optøjer. Kampagnerne omfatter: Indignados (Spanien), Det arabiske forår (Ægypten), Keratea (Grækenland) og No TAV (Italien). Der er sytten baner/scenarier som omfatter Rom, Oakland, Paris, London og Ukraine. Skaberen af RIOT – Civil Unrest, Leonard Menchiari, oplevede optøjer på første hånd under No TAV-demonstrationerne i Italien. Han udviklede spillet for at fortælle de historier og give udtryk for de følelser, han oplevede under sammenstødene. Hvad får menneskemængder til at handle med så stor vrede og aggressivitet? Hvad føler politibetjente, som ofte er i undertal, under konflikten? RIOT – Civil Unrest giver spilleren mulighed for at opleve begge sider af kampen - en kamp, hvor der ingen vindere er. Hvem har retfærdigheden på sin side? Oplev RIOT – Civil Unrest og tag selv standpunkt.