Kholat
Fortalt af en af de mest populære britiske skuespillere Sean Bean og leveret af Unreal Engine 4, er Kholat et udforsknings eventyrspil blandet med dele af rædsel, inspireret af en virkelig begivenhed kendt som ulykken i Dyatlov passet - hvor ni russiske vandreres mystiske død, fører til uendelige ubekræftede hypoteser. Spilleren kastes direkte ind i det grænseløse sceneri, i de ugæstfri Uralbjerge, med opgaven om at finde ud af, hvad der virkelig skete. I løbet af eftersøgningen, kan du komme til at stå over for flere teorier end forventet ... Spillet har vundet prisen "GameConnection Europe 2015" for "Bedste historie / Historiefortælling" og "Bedste desktop / Spil som kan downloades" spil. Ulykken i Dyatlov passet er en rigtig historie, som fandt sted i vinteren i 1959. Ni vandrere tog ud på en tur i den nordlige del af Uralbjergene, som fik et skæbnesvangert udfald. Ligene af ekspeditionens mandskab blev fundet spredt ud over bjergskråningen Kholat Syakhl. Russiske efterforskere lukkede sagen med udtalelsen, "en uimodståelig ukendt kraft" har forårsaget dødsfaldene.