Du er den eneste, der kan forhindre dæmonerne i at oversvømme Thedas. En katastrofal hændelse kaster landet Thedas ud i oprør og kaos. Drager formørker himlen og kaster skygger af rædsel over det engang så fredelige kongerige. Troldmænd bryder ud i total krig mod de undertrykkende tempelriddere. Nationer bekriger hinanden. Det er op til dig og din gruppe af legendariske helte at genoprette ro og orden, mens du leder inkvisitionen og jagter urostifterne. Venskaber vil opstå - og nogle vil forgå - i takt med, at jagten på sandheden kræver sin ofre. BioWares seneste actioneventyr leverer en uforlignelig historie, der finder sted i et enormt, omskifteligt landskab. Udforsk skjulte huler, overvind monumentale væsner, og form verden omkring dig efter din egen, unikke spillestil. Udforsk, anfør og kæmp: Svære valg definerer din oplevelse, og én beslutning kan ændre hele forløbet.