Bread & Fred
Bread & Fred er et udfordrende co-op platformspil, hvor to spillere skal samarbejde om at hoppe og klatre til toppen af et snedækket bjerg. Spil som både Bread og Fred i deres irriterende og til tider vanvittige klatring, der kræver præcision ved hvert eneste spring. Hver gang du lander, kommer du tættere på toppen og et skridt tættere på at mestre platformspillet, men dit fald ned ad bjerget bliver endnu længere. Pingvinmekanik: - Sving for at nå fjerne platforme! Bread og Fred er bundet til hinanden. Det betyder, at I ikke kun falder sammen, men at I kan udnytte momentum til at svinge og skubbe hinanden længere, end en enkelt pingvin nogensinde kunne have sprunget. Sørg for, at en af jer forankrer sig til jorden, ellers falder I begge! - Hold fast i væggene så længe du kan! Pingvinernes små hænder er ikke særlig gode, men du kan hænge på en væg med din partner i et par sekunder for at svinge dem rundt og overvinde den næste forhindring. Vær dog forsigtig. Disse pingviner er buttede, så du kan ikke holde fast længe. Handl hurtigt! - Singleplayer-tilstand! Kan du ikke finde din pingvinmakker? Bind dit reb til Jeff (en sten!) og brug det i stedet! Klatringen afhænger helt af dig og dine evner, men det betyder også, at du ikke har nogen at give skylden, når du falder... Legenderne siger, at nogle få pingvinhelte har formået at nå toppen med disse evner. Vil du være en af dem? Hvert fald vil gøre ondt, men prøv at lære af det og grine af det. Tænk nøje over hvert spring, og mestrer pingvinernes færdigheder for at nå toppen. For de vildeste klatrere indeholder Bread & Fred en speedrun-tilstand, så I kan konkurrere og blive kåret til de bedste pingviner på planeten. Bjerget venter på jer. Gennemfør jeres mission. Samarbejd med hinanden, så kan I komme langt op ad bjerget. Prøv bare ikke at falde (for meget). Held og lykke!!